Bu 4 farklı iş modeli türü B2B, B2C, C2B ve C2C arasındaki farkın ne olduğunu biliyor musunuz?

İşletmeler Arası (B2B):

Bu tür bir işte, bir şirket başka bir kar amacı gütmeyen şirketle iş yapar.

Bir B2B modeline örnek olarak, bir toptancı ile bir perakendeci veya bir üretici ve toptancı arasındaki etkileşimi hayal edin. İşletmeden işletmeye (B2B veya B’den B’ye), bir şirket ile bireysel tüketiciler veya tüketiciler (B2C) arasında değil, şirketler arasında yürütülen bir işi ifade eder.

İşletmeden tüketiciye (B2C):

Business-to-Co n sumer iş modeli, bir işletmenin ürünlerini doğrudan tüketiciye sattığı ve bu tür bir etkileşime üçüncü tarafın dahil olmadığı en yaygın iş modeli türlerinden biridir.

Kullanıcılarına cep telefonu satan Samsung örneğini ele alalım. Bu bir B2C iş modelidir ve aynı zamanda bir B2B (Business to Business modeli) ile aynı örneğe bakabilirsiniz, çünkü Samsung’a bazı donanım bileşenlerini veya yazılımları satmaya dahil olan şirketler de bundan faydalanacaktır (B2B).

Tüm işletmelerin yüzde yetmişinden fazlası, doğrudan tüketicilerine satış yaptıkları bu tür bir iş modeline sahiptir.

Google Apps for Work’te Gmail, Google Dokümanlar, Google E-Tablolar, Google Slaytlar, çevrimiçi depolama ve daha fazlası bulunur. Diğer işlevler, belgelerin ve takvimlerin çevrimiçi paylaşımını içerir. Bu, tüm ekip üyelerinin aynı anda bir belgenin aynı sürümüne erişmesini sağlar.


B2B, B2C, C2B veya C2C Uygulama İster misiniz?

Hemen Şimdi Fiyat Teklifi Alın


Tüketiciden tüketiciye (C2C):

Üçüncü tür veya Tüketiciden Tüketiciye iş modeli, bir tüketicinin kendi kullanılmış ürününü veya el yapımı bir ürünü başka bir tüketiciye satmasıdır.

İnsanların Öğelerini satılık olarak gönderdikleri ve diğerlerinin satın alabileceği popüler e-ticaret web sitesi Etsy örneğini ele alalım. İşlem ve para işlemi iki tüketici arasında gerçekleşir.

Tüketiciden İşletmeye (C2B):

Bu tür bir iş modelinde, Tüketici veya Son Kullanıcı hizmetlerini veya ürünlerini İşletmeye sağlar veya satar. C2B modeli, işletmelerin tüketiciler için hizmet ve ürün ürettiği B2C modelinin tersidir.

Bu iş modelini tanımlamak için YouTube’u örnek olarak kullanacağız. Popüler YouTuber’lar, reklam alanlarını reklamverenlere (İşletmeler) satarlar, dolayısıyla etkileşim ve para işlemleri, işletmeden tüketiciye gerçekleşir.